.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امروز افتتاح قطعه 4 آزاد راه تهران - شمال

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، قرار است در حالی عصر امروز قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در منطقه مازندران را افتتاح کند که بهره برداری این پروژه ملی نگرانی های ترافیکی و امنیتی برای ساکنان بخش های مرزن آباد و چالوس به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شمال نیوز، آزادراه تهران - شمال که ساخت آن از حدود 20 سال پیش آغاز شده به دلیل مشکلاتی نظیر عدم تامین اعتبار در طول این مدت پیشرفت چندانی نداشت به همین منظور از حدود دو سال پیش، عملیات عمرانی در این پروژه با سرعت بیشتری انجام گرفت که در نهایت منجر به این شد که قطعه 4 این آزادراه حدفاصل مرزن آباد تا چالوس آماده بهره برداری شود ضمن آنکه قطعه یک هم از کن تا شهرستانک اواخر سال آینده به پایان می رسد.

این آزادراه به طول 121 کیلومتر از 4 قطعه تشکیل شده که برای قطعات دو و سه آن به طول 74 کیلومتر هنوز پیمانکاری اعلام آمادگی نکرده است اما یک کنسرسیوم داخلی در حال مطالعه طرح است. بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، این دو قطعه نیاز به سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.

افتتاح این طرح ملی اگرچه به دلیل موانع زیست محیطی مدیران سابق این سازمان و گاها کم کاری شرکت های پیمانکار داخلی و خارجی این طرح با کندی هایی مواجه بوده است، اما افتتاح این پروژه ملی از این سان برای شهروندان چالوسی و مرزن آبادی و کلاردشتی شیرین نخواهد بود که با افتتاح آن، بار عظیمی از ترافیک چالوس مضاعف شده، در حالی که هنوز زیرساخت های توسعه شهرستان چالوس و شهرهای اطراف فراهم نشده است.

ترافیک چندین برابری در مرزن آباد

بخشدار مرزن آباد گفت: با توجه به اینکه قطعه 4 آزاد راه تهران شمال بزودی افتتاح می شود ترافیک در سه راهی مرزن آباد کلاردشت، چند برابر خواهد شد.

عابدین کیاپاشا چندی پیش در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران بخش این بخش افزود: احداث پل رو گذر و ایجاد تقاطع غیر همسطح در مرزن آباد از ضرورت ها است.

وی افزود: برای توسعه بخش مرزن آباد نیازمند جذب اعتبارات ملی و کشوری است زیرا امکانات و زیر ساختهای ما در حد بخش مرزن آباد بوده درحالیکه با توجه به توریستی بودن منطقه و حجم ساکنین غیر بومی در زمان تعطیلات، خدمات ما برای مردم کشور است.

تخصیص 463 میلیارد ریال در دوسال

احمد صادقی اظهار داشت: ساخت این آزادراه از سال 1376 در قالب 4 منطقه با مشارکت وزارت راه و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، افزود: در طول سال های 76 تا 89 این پروژه با 64 درصد پیشرفت فیزیکی  همراه بود که با پیگیری های وزارت راه و تخصیص اعتبارات از سال 90 تاکنون سالیانه با 17 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بود.

وی با اشاره به اینکه در 14 سال ابتدای پروژه، سالانه تنها 86 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص می‌یافت، بیان داشت: در دوسال اخیر 463 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک پیمانکار چینی بصورت فاینایس، ساخت منطقه یک این آزادراه را بر عهده دارد، گفت: این قطعه بطول 23 کیلومتر از تهران تا شهرستانک ادامه دارد که تاکنون احداث تونل‌های آن به پایان رسیده است.

صادقی تصریح کرد: این قطعه تا پایان سال 92 مورد بهره‌برداری قرار می گیرد که 60 کیلومتر مسیر تهران تا چالوس را کوتاه‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اعلام آمادگی یک کنسرسیوم داخلی برای ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه تهران - شمال، بیان داشت: این کنسرسیوم در حال حاضر مشغول مطالعات پروژه است ضمن آنکه اجرای این دو قطعه 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد که در صورت فراهم بودن منابع مالی، این 74 کیلومتر آزادراه با 30 کیلومتر تونل، در مدت 3 سال ساخته می‌شود.

تعیین تکلیف قطعات دو و سه در سال آینده

وی در خصوص مشکلات بین این شرکت با بنیاد، اظهار داشت: تعیین تکلیف مشارکت بنیاد و وزارت راه در این پروژه در فروردین‌ماه انجام میگرد و اواخر فروردین‌ماه سال آینده درباره عملیات اجرایی قطعات 2 و 3 آزادراه تهران شمال صحبت‌های مفصلی با رسانه‌ها خواهم داشت.

صادقی با اشاره مشخصات فنی پروژه، گفت: قطعه چهار آزادراه 4 دستگاه تونل به طول 1700 متر دارد و تاکنون خط‌کشی‌های مسیر انجام شده و روشنایی‌ها هم نصب شده است تا به زودی مورد افتتاح رسمی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این قطعه در نوروز آماده استقبال از مسافران است، بیان کرد: کاهش یک ساعته زمان سفر و صرفه‌جویی سالانه 15 میلیارد تومان سوخت به همراه کاهش هزینه‌های تصادفات رانندگی به 20 میلیارد تومان از مزایای افتتاح قطعه 4 آزاد‌راه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به عیدی دولت به مسافران در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: مسافران در زمان عبور از این قطعه به مدت یک ماه عوارضی را پرداخت نمی کنند و پس از پایان فروردین درباره نحوه دریافت عوارض و نرخ عوارض اطلاع‌رسانی می شود.
قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال قرار است عصر یکشنبه 27 اسفندماه 91 با حضور رئیس جمهوری و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و مازندران بهره برداری شود. /مهر

/ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.